Zrównoważone podróżowanie i biwakowanie: Na targach CMT 2025 firma Iridium zaprezentowała pierwszy w pełni elektryczny kamper, który jest gotowy do produkcji seryjnej. Iridium e-V25 bazuje na Fordzie Transit, który jest obecnie jedynym vanem panelowym, który może dostarczyć moc wymaganą do obsługi e-campera.
Po premierze pierwszej generacji w 2019 roku, która została uznana za pionierskie osiągnięcie w segmencie elektrycznych kamperów, nowa Generacja 2 przenosi koncepcję elektryczną na nowy poziom. Dzięki najnowocześniejszej technologii, imponującym osiągom i naciskowi na przyjazność dla środowiska, Iridium e-V25 jest idealnym pojazdem dla podróżnych, którzy chcą połączyć komfort i zrównoważony rozwój.
Inhaltsverzeichnis
Dane techniczne
Iridium e-V25 (2025) bazuje na Fordzie Transit z dachem H3, który zapewnia komfortową przestrzeń nad głową wynoszącą ponad dwa metry. Sam van ma niecałe 6 metrów długości, 2,05 metra szerokości i 2,89 metra wysokości. Iridium e-V25 (2025) ma dwie koje sypialne i dwa zarejestrowane siedzenia.
Dopuszczalna masa całkowita wynosząca 3,5 tony zapewnia ładowność około 200 kilogramów. Silnik elektryczny z napędem na tylne koła zapewnia moc 184 KM w wersji podstawowej, a 269 KM jest dostępne jako opcja. Według producenta, oficjalny zasięg wynosi do 317 kilometrów, biorąc pod uwagę odzyskiwanie energii poprzez maksymalną rekuperację. W praktyce, według konsultanta CTM Stuttgart, jest to około 250 kilometrów, z czasem ładowania około 35 minut w przedziale od 20 do 80%.
Elektryczne podwozie zostało w całości opracowane przez Forda i jest wyposażone w tak zwany tryb pojedynczego pedału „L”. Jest to innowacyjna funkcja, która znacznie zwiększa wydajność energetyczną pojazdu. Gdy ten tryb jest włączony, efekt hamowania silnika elektrycznego jest zwiększony, co spowalnia obrót tylnych kół. To spowolnienie generuje energię, która jest wykorzystywana bezpośrednio do ładowania akumulatora wysokonapięciowego.
Według producenta, system ten działa szczególnie efektywnie w sytuacjach, w których pojazd jest spowalniany lub lekko hamowany – na przykład w ruchu miejskim lub podczas jazdy w dół. Nie tylko zwiększa to zasięg pojazdu, ale także zmniejsza zużycie hamulców mechanicznych. Tryb ten zapewnia komfortowe wrażenia z jazdy, ponieważ przyspieszanie i zwalnianie można kontrolować za pomocą jednego pedału, dzięki czemu obsługa jest intuicyjna i energooszczędna.
Tryb pojedynczego pedału „L” zapewnia optymalne wykorzystanie akumulatora, zwiększony zasięg oraz zrelaksowane i nowoczesne wrażenia z jazdy. Ponadto Iridium e-V25 (2025) oferuje tryby jazdy „Normal” do codziennego użytku, „Eco” do energooszczędnej jazdy na dłuższych dystansach oraz „Slippery” z optymalizacją dla złych warunków drogowych z dostosowaną reakcją przepustnicy i czułością układu kierowniczego.
Kamper nie musi również rezygnować z bezpieczeństwa. Pojazd jest wyposażony w poduszki powietrzne kierowcy i pasażera z przodu, elektroniczną kontrolę stabilności (ESP) i adaptacyjną kontrolę obciążenia (LAC). Wyposażenie obejmuje również asystenta ruszania pod górę (HLA) i asystenta bocznego wiatru, asystenta przedkolizyjnego i asystenta autonomicznego hamowania.
W pełni elektryczny Ford Transit jest również wyposażony w adaptacyjny tempomat, przednie i tylne czujniki parkowania z asystentem parkowania, a także elektrycznie podgrzewane lusterka zewnętrzne z czujnikami martwego pola i ciśnienia w oponach.
Wnętrze
Podczas gdy podwozie oferuje najnowszą technologię elektryczną Forda, wnętrze zostało wyposażone przez Iridium. Wnętrze koncentruje się na połączeniu eleganckiej przytulności i wysokiej funkcjonalności. Dominującym kolorem jest czerń, nadająca Iridium e-V25 (2025) zdecydowanie estetyczny, biznesowy charakter.
Inteligentne rozwiązania, takie jak wielofunkcyjny salon w części dziennej, sprawiają, że podróżowanie jest wygodne. Miejsce do siedzenia twarzą w twarz można przekształcić w podwójne łóżko wzdłużne o dużej powierzchni spania 190 x 120 cm na noc.

Blok kuchenny jest częściowo umieszczony w drzwiach bocznych, a powierzchnia robocza jest przedłużona do końca pojazdu, tworząc rodzaj kredensu. Zbiornik świeżej wody pod zlewem jest również zainstalowany w bloku kuchennym. Zawiera on technologię zasilania, taką jak pompa Fiamma. Ponieważ Iridium e-V25 jest naturalnie pozbawiony gazu, gotowanie odbywa się na ceramicznej płycie indukcyjnej.

Oprócz stolika z tyłu, Iridium e-V25 posiada drugi stolik. Można go umieścić w podłodze przy odchylanych fotelach kierowcy. Skrzynka (po stronie pasażera) zawiera elektryczny bojler Truma, pompę wody i, w razie potrzeby, system filtracji wody Carawater.

Łazienka jest dość przestronna. Toaleta Thetford jest umieszczona pod umywalką, co umożliwia wzięcie prysznica.

Iridium e-V25 jest ogrzewany za pomocą promiennika podczerwieni. Grzejnik panelowy ma moc wyjściową 2000 W i trzy poziomy mocy.

Technologia i wyposażenie
W pełni elektryczny Iridium e-V25 jest wyposażony w centrum multimedialne z SYNC4 i 12-calowym wielofunkcyjnym ekranem dotykowym LCD. Zakres dostawy obejmuje również radio DAB / AM / FM, łączność Bluetooth, łączność Android Auto / Apple Car Play i sterowanie głosowe.
Iridium e-V25 jest uruchamiany bezkluczykowo. Ford e-Transit posiada cyfrową klimatyzację i komputer pokładowy z 4-calowym ekranem TFT.
Zbiornik świeżej wody ma pojemność 70 litrów i znajduje się w dolnej części tylnej obudowy. Zbiornik na ścieki pod podwoziem ma pojemność 80 litrów.
Podstawowe wyposażenie obejmuje akumulator litowy o pojemności 100 Ah. Falownik od 12 V do 220 V o mocy wyjściowej 2000 W, różne moduły słoneczne i 2 baterie litowe 150 Ah w połączeniu równoległym lub 2 baterie litowe 300 Ah w połączeniu równoległym są opcjonalne, przy czym należy wziąć pod uwagę ładowność.
Miejsce do przechowywania
Pojazd oferuje dużo miejsca do przechowywania zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz, ze schowkami, dodatkowym schowkiem garażowym i opcjonalnymi rozwiązaniami do przewozu rowerów.
Na zewnątrz
Z zewnątrz Iridium e-V25 ma mocny i dynamiczny wygląd. Matowe czarne foliowanie o wyglądzie włókna węglowego jest opcjonalne. Osłona chłodnicy Iridium i spojler przednich drzwi w kolorze czarnym są również dostępne za dodatkową opłatą.

Obręcze aluminiowe w kolorze czarnym (16-calowe) lub aluminiowe obręcze w kolorze srebrno-czarnym (20-calowe) są również dostępne jako wyposażenie opcjonalne.

Cena i dostępność
Cena podstawowa Iridium e-V25 wynosi 129 900,00 EUR. Pojazd można obecnie zarezerwować za pośrednictwem strony internetowej producenta.
Wnioski i ocena
Nowy Iridium e-V25 to wszechstronny i najlepiej wyposażony samochód dostawczy oparty na elektrycznym podwoziu opracowanym przez Forda. Podczas gdy podwozie oferuje najnowszą technologię elektryczną, wnętrze jest budowane przez doświadczony zespół Iridium. Umożliwia to zaoferowanie zaawansowanego technicznie pojazdu w atrakcyjnej cenie.
W pełni elektryczny Iridium e-V25 jest konsekwentnie skierowany do dwóch świadomych ekologicznie kamperów, którzy mogą podróżować tym pojazdem bez emisji spalin. Wydajna konstrukcja wnętrza pozwala również na wykorzystanie pojazdu jako mobilnego biura. Dzięki zasięgowi do 317 kilometrów, Iridium e-V25 jest idealny na jednodniowe i weekendowe wycieczki.
Informacje techniczne w skrócie
Producent | Motorhome Outlet Factory WOF / Mooveo |
Oznaczenie modelu | Iridium e-V25 |
Pojazd podstawowy | Ford e-Transit |
Wymiary (dł. x szer. x wys.) | 598 x 205 x 289 cm |
Dopuszczalna masa całkowita | 3 500 kg |
zarejestrowane miejsca | 2 |
Miejsca do spania | 2 |
Kontakt i dalsze linki
Więcej informacji, opcje rezerwacji i dane kontaktowe można znaleźć na stronie: www.iridium-wohnmobile.de.

info

Wszystkie prezentacje pojazdów z targów wraz z wieloma zdjęciami znajdziesz tutaj: CamperStyle na targach CMT 2025.
Materiał zdjęciowy: (c) Stefan Blanz