W tym odcinku udzielamy wskazówek dotyczących zakupu klasycznego samochodu lub starego pojazdu kempingowego.
Nasz gość, Jan Kuckertz, sam jest wieloletnim entuzjastą kamperów i klasycznych samochodów, a obecnie jeździ starym skarbem Hymer, dla którego niedawno otrzymał tablicę rejestracyjną H. Jan jest wyszkolonym specjalistą w dziedzinie technologii przyczep kempingowych i założył własną małą firmę w tej dziedzinie jako działalność poboczną. Dzięki Kucki’s Camper Garage pomaga właścicielom kamperów i przyczep kempingowych w mniejszych i większych instalacjach lub dolegliwościach. Niezależnie od tego, czy chodzi o nowy system solarny, kapiący kran czy uszkodzenia spowodowane wilgocią – z własnego doświadczenia możemy powiedzieć, że Jan dokładnie wie, co robi. A co najlepsze: nie musisz nawet podróżować, ponieważ Jan przyjeżdża i zajmuje się naprawami, instalacją lub serwisem w Twoim domu lub na kempingu.
Zadaliśmy mu te i wiele innych pytań:
- Skąd masz tablicę rejestracyjną H?
- Co poleciłbyś osobom, które również chcą uzyskać tablicę rejestracyjną H – na co powinny zwrócić uwagę?
- Jakie są najczęstsze problemy ze staruszkami?
- Co powinieneś wziąć pod uwagę kupując klasyczny samochód lub starszy pojazd?
- Czy zakup starego kampera lub klasycznego samochodu jest w ogóle opłacalny dla osób o mniejszych umiejętnościach?
- Jakie są zalety i wady klasycznego samochodu lub tablicy rejestracyjnej H?
- Co muszę wiedzieć i wziąć pod uwagę podczas przeprowadzania napraw lub konwersji?
- Gdzie mogę dostać części zamienne?
- Czy można zgubić tablicę rejestracyjną H?
- itd.
Podstawowe wyposażenie twojej skrzynki narzędziowej
- Zestaw śrubokrętów (Phillips, Torx, płaski), np. z Amazon Basics
- Młotek (od ok. 250 g), wystarczy zwykły młotek ślusarski.
Zestaw kluczy nasadowych od rozmiaru 7mm-19mm (najlepiej walizka z kilkoma częściami) np.zestaw walizek narzędziowych HÖGERT HT1R444- Nożyczki
- Nóż tnący + ostrza, np. w zestawie firmy Würth
- Szczypce (szczypce tnące boczne, szczypce uniwersalne, szczypce do pomp wodnych, szczypce półokrągłe), np. w tym praktycznym zestawie 4 sztuk.
- Prasa do kartridży, np. firmy Wolfcraft
- Lampa ręczna (latarka)
- Ewentualnie wkrętarka akumulatorowa + akumulator + ładowarka (wraz z zestawem bitów i wierteł), np. zestaw wkrętarek akumulatorowych 12 V Bosch Professional
- Mulitmeter (dla tych, którzy czują się pewnie z elektryką, również pod okiem profesjonalisty), np. od Kaiweets
- Ważne są również narzędzia pokładowe do przebitych opon (podnośnik, klucz dynamometryczny z odpowiednimi nasadkami, klucz do nakrętek kół, w razie potrzeby kompresor itp.)
Materiały do napraw awaryjnych
- Opaski kablowe
- Taśma samoprzylepna do tkanin (również taśma klejąca, taśma pancerna) o szerokości 50 mm, np. 50 metrów od 3M
- Duże worki na śmieci (odpowiednie również do przykrycia przeciekających pokryw dachowych)
- Zestaw wkrętów do drewna lub blachy
- Wkład z klejem uszczelniającym, np. Sika
- Trwale elastyczna masa uszczelniająca, np. firmy Dekaseal
- Środek do usuwania silikonu, np. w sprayu firmy STC
- Zaciski do węży 8-16 mm, np. w zestawie 10 wykonanych ze stali nierdzewnej
- Złącze węża 10 mm (najczęściej używane), np. w zestawie z plastikowymi złączami I, Y i T.
- Pompa zastępcza/pompa zbiornika wewnętrznego
- Smar, np. „panaceum dla kamperów” WD40
- Wymienne żarówki (również dla pojazdu podstawowego)
Dalsze linki
- Przewodnik po klasycznych samochodach DEKRA
- Ekspert ds. samochodów zabytkowych DEKRA
- Informacje dotyczące tablicy rejestracyjnej H TÜV
Subskrybuj nasz podcast, aby być zawsze na bieżąco. Nic Cię to nie kosztuje, a my czekamy na każdego nowego subskrybenta.